Morita/Noor

19 december 2013

De beste wensen van de baasjes van Noor gekregen en een mooie foto van Noor.

23 december 2012

Ook van de baasjes van Noor hebben we de beste wensen gekregen en een mooie foto van Noor.

26 november 2011

We kregen een mail met een stukje voor Happy Endings voor op de site van Animal in need.
Ik plaats het hier ook even want vind dat altijd zo leuk als mensen dat doen.

Op 4 november hebben wij Noortje (voorheen Morita) opgehaald bij Marianne in Dalffsen. Noortje lijkt wel de jongere zus van Pluto die wij januari 2006 uit La Linea hebben geadopteerd. Noortje heeft twee jaar in La Linea gebivakeerd en was hard toe aan een gezellig nieuw thuis. Ondanks het feit dat wij vaak op de site kijken was zij ons niet opgevallen. Ook omdat we op kleine hondjes gericht waren. Maar op het lieve koppie van Noortje waren we gelijk verliefd en van Marianne hoorden wij dat het een lieve makkelijke hond is. Zij heeft ervoor gezorgd dat Noor mee kon met het transport vanuit Zuid-Spanje. In het begin was ze erg moe en sliep veel. Ook had ze een zware blaasontsteking, oorontsteking en tekenkoorts. Dit is nu allemaal (bijna) over m.b.v. antibiotica. En Noor is een andere hond. Wij gaan elke dag met een roedeltje honden naar het bos. In het begin bleef Noor bij ons lopen en was nogal bangig. Maar na een paar dagen trok ze een sprintje waarover ze zelf verbaasd was. En moet je haar nu zien: als een haas rent ze tussen de bomen en over de hei met de andere honden. Thuis gaat het heel goed met Pluto. Die moest natuurlijk wel wennen aan het ‘samenwonen’ met een vrouwtje maar het gaat fantastisch. Ze liggen s’avonds al gebroederlijk naast elkaar bij onze voeten. Wij willen alle medewerkers van La Linea en hier in Nederland bedanken voor de goede zorgen. Wij hebben twee superhonden en zijn blij dat we hen een beter leven kunnen geven. Hartelijke groet, Bart, Caroline, Bas, Annemeike en Karel Karis uit Bussum.

Wij zijn blij dat Noor zo'n fijn plekje heeft gekregen.

16 november 2011

Vandaag weer hele goede berichten van Noortje gekregen.Ze komt helemaal los.
Laat zich de kaas niet van het brood eten door Pluto.
In het bos rent ze lekker mee met de andere honden en trekt zich niks van Pluto aan als die gaat lopen blaffen.
Als Noortje zo heeft lopen rennen komt ze even bij het vrouwtje net of ze zeggen wil"Kijk eens wat ik kan". Noortje is zelf helemaal verbaasd dat ze dingen kan doen
die ze nog nooit heeft kunnen doen.
Wat kan ze nu genieten van haar leven.
Het is je gegund Noortje.

12 november 2011

Ik heb al een paar keer telefonisch contact gehad met het vrouwtje van Noortje.
Het hele gezin is gek met haar. Het is een super lieve hond.
Heel bescheiden maar dat wisten we al.
In haar nieuwe huis durfde ze ook eerst niet in de kamer te komen net als hier de eerste paar dagen.
Maar dat gaat nu steeds beter en ligt ze ook aan de voeten van het vrouwtje.
Noortje is een snelle leerlinge die al de nieuwe dingen die ze nu tegen komt snel leert vertrouwen.
Ze heeft natuurlijk een goed voorbeeld aan Pluto.
Die wil nog weleens even een spelletje met Noortje spelen. Hebben ze alletwee een bot kijkt Noortje even niet dan gaat Pluto er in de sluipgang naar toe en pakt het stiekem weg.
Noortje is heel blij bij haar gezin.Ze luisterd ook al goed en kan al heerlijk los lopen.Ze prakiseert er niet over om weg te lopen.
Nou als ik bij zo'n gezin woonde deed ik dat ook niet.

5 november 2011

Gister is Morita geadopteerd. De mensen die belangstelling voor haar hadden hebben zelf een soortgelijke hond als Morita. Ze hebben die zes jaar geleden uit hetzelfde asiel  geadopteerd als Morita.
De kennismaking met de beide honden ging goed dus Morita mocht mee met haar nieuwe baasje.
Lieve Moriet,zo noemde ik haar vaak, wat zullen we je missen. Je was zo'n makkelijke hond paste, je zo makkelijk aan.
Je begon net een beetje contact met Polly te maken dus het is maar goed dat jij nu je eigen plekje heb gekregen.
Volgens ons ga je nu een hele fijne toekomst tegemoet met je eigen nieuwe familie.

We hebben de eerste berichten al binnen van Morita.Ze heeft een leuke nieuwe naam gekregen ze gaat nu Noor(tje) heten.
Het is nog een beetje wennen allemaal maar ze geniet wel van de aandacht die ze van het hele gezin krijgt.
Met Pluto en Noor gaat het ook steeds beter. Ze moeten elkaar nog even leren kennen.
Maar dat gaat vast goed komen.

1 november 2011

Vanmorgen bij de kuil waren ze weer lekker bezig.
Daimy daagde Morita en Polly uit achter haar aan te rennen.
Het ging soms best wel hard.

O wat heb ik gedaan.....

En nog een leuk filmpje gemaakt van Morita.

31 oktober 2011

Het was reuze leuk in het bos vanmorgen voor Morita.
Ik heb haar direct los gelaten. Ze houd me goed in de gaten in huis dus waarom zou ze dat buiten niet doen.
Ze heeft ervan genoten.
Elke keer kwam ze bij me lopen en duwde haar snuit in mijn hand en dan keek ze mij aan net of ze zeggen wilde:"Dank je wel ik vind dit zo fijn".

wat een spannende luchtjes allemaal                                                 he he even uitrusten hoor

nog even genieten van de late zonnestraaltjes                                              zou dit nu mijn andere leven zijn?

29 oktober 2011

We hebben een pracht van een hond in de opvang.
Ze heet Morita en is ongeveer 2 jaar oud.
Morita heeft al een tijdje in het asiel in Spanje gezeten
gelukkig kon ze nu mee naar de opvang.
Het is een rustige lieve hond die het liefst aan de voeten van de baas ligt.

Morita was direct weer vriendjes met onze Divka