Wie zijn wij?

Wij, Arend en Marianne, zijn het team achter stichting Hondenopvang.

Honden zijn onze lust en leven en we wilden heel graag meerdere honden een goed leven bieden.
Omdat we daar zelf de mogelijkheid niet voor hebben, zijn we in 2010 opvanggezin geworden voor stichting Animal in Need.
We hebben drie en een half jaar met veel plezier hondjes opgevangen voor deze stichting.
Het heen en weer rijden naar de vliegvelden, vaak in de nacht, ging ons tegen staan.
 Januari 2014 zijn we daarom gestopt met het opvangen voor deze stichting.
Nadat de laatste opvanger een goed thuis had gekregen werd het wel erg stil in ons opvanghuis.
Na een week waren we het zat en zijn we weer op zoek gegaan of er niet een stichting was
die de hondjes aan huis bracht.
En jawel hoor.Internet is geduldig en je kan er van alles vinden.
Aangezien we alles eerst wil uitzoeken en veel info wil hebben kost dat tijd natuurlijk.
Ondertussen horen we dat er een mevrouw in Dalfsen is die hondjes uit diverse asiels in Hongarije haalt.
Dat is natuurlijk helemaal geweldig.
Geen gereis meer en ons maakt het niet uit waar de hondjes vandaan komen.
Deze mevrouw is hier komen kijken en we hebben met elkaar een goed gesprek gehad.
Aan beide kanten klikte het en waren we over en weer erg enthousiast.
Dus vanaf maart 2014 gaan we hondjes opvangen voor Carla.
 In Hongarije zitten de hondjes onder barre omstandigheden in het asiel.
Vaak zonder onderdak of eten.
Geen mandje om in te liggen, altijd op je hoede dat je zelf niet als voer voor de andere kennelgenoten word gebruikt.

De hondjes die naar de opvang komen worden goed nagekeken door een goede dierenarts,ze worden gesteriliseert of gecastreert,ingeënt,gechipt en ontwormt.

Als de hondjes dan eenmaal hier in de opvang zijn gaan wij met ze aan de slag.
Kijken wat ze wel en niet kunnen zodat we de toekomstige eigenaren zoveel mogelijk info kunnen geven over het hondje van hun keuze.

oh2069oh2070
                    Onze eigen buitenlanders. Daschka de Tjech                                                                 Djuna de Hongaar en de Spaanse Djinta

Na al die jaren opvanggezin te zijn geweest hebben we nu besloten om echt te stoppen met het opvangen van honden uit het buitenland.
We  krijgen zo langzamerhand een andere invulling met honden en toen hebben we besloten om het opvangen van de buitelandse hondjes aan een ander
over te laten.
We hebben het jaren met plezier gedaan maar je kunt niet alles goed doen en dan moet je een keus maken.

oh2071
           Ons hulpteam die ook wel eens op vakantie wil.